Medewerkers laten ervarenDoen en leren

Medewerkers krijgen het maar niet onder de knie. Zien ze het belang dan niet? Waarom houden ze toch vast aan dat gedrag?

Ze zouden het eens moeten ervaren. Hoe vaak heeft u dat niet gedacht. Misschien terwijl u een restaurant in liep waar u keurig werd geholpen. Een medewerker zag u meteen en liet dat merken. Meteen kreeg u aandacht. U werd naar uw plaats begeleid en maakte vast een keuze voor het eerste drankje. De avond was heerlijk nooit hinderde het personeel maar altijd als u een wens had werd die onmiddellijk gezien en vervuld. Zo hoort het dacht u. Zo moet dat in mijn organisatie ook zijn. Hoe leren ze dat toch in korte tijd? Simpel!

U laat het beleven

Voorbeelden uit onze praktijk

Regels, regels en nog eens regels

De medewerkers klampten zich vast aan afspraken waarvan velen het ontstaan niet meer wisten. Maar! Het is afgesproken. Regel is regel! De aanspreek cultuur was zodanig dat wie een regel of een afspraak overtrad onmiddellijk werd aangesproken. De directie wilde daar van af. Hoe konden ze in korte tijd er medewerkers bewust maken dat een regel een doel moest dienen. Het belang van de klant!

Alle medewerkers kregen een training aangeboden. In grote groepen en verzorgt door onze trainers. Een hele dag kregen zij regels opgelegd binnen De verder serieuze training. De regels werden absurder en de vraag naar het waarom bij de werknemers werd sterker. De Spiegel een succes.

De koning te rijk

Een dagdeel waarin de medewerkers door onze acteurs als koningen en koninginnen werden behandelt. In de follow up werd deze ervaring naar de eigen klanten gericht.

Natuurlijk is in beide voorbeelden de follow up belangrijk. Vaak kunt u dat goed zelf af, maar indien nodig helpen wij graag.